• Deutsch
  • English

Is there a Viable Future for Residential IP-Telephony Users? Exploring Providers’ and End-users’ Perspectives [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Empirische Untersuchung
    • Befragungsergebnis
  • Realisationsgrad
  • Keine Angabe
  • Praxiseinsatz
  • Keine
  • Funktionsbereich
  • Kernprozesse
    • Kernprozesse der Ebene 1
      • Ideenfindung für hybride Leistungsbündel
    • Kernprozesse der Ebene 3
      • Erbringung des hybriden Leistungsbündel(bestandteil)s
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Nachnutzung
  • Vornutzung
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Unternehmen
  • Konsumenten
  • Anwendungsbranchen
  • Erbringung von sonstigen öffentlichen und persönlichen Dienstleistungen
  • Verkehr und Nachrichtenübermittlung
  • Standardisierung
  • Keine Standardisierung bzw. Normung

The emergence of IP telephony as a lower-priced alternative to traditional phone services has raised questions of what users want and what vendors have to offer. In this article we investigate the views of both users and vendors on critical issues for IP telephony diffusion based on diffusion of innovation theory. The authors draw  their conclusions from the study of a dynamic IP-telephony market where they interviewed IP telephony providers and surveyed residential users. Their results indicate that vendors’ main concern is users’ lack of technical skills, while users are comfortable with technical complexity, and are interested in price reductions

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (30. Mai 2011 - 10:25)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (22. November 2011 - 23:31)

Weitere Informationen


Die folgenden Organisationen sind am Forschungsergebnis beteiligt.