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Power Control to the People? Private Consumers’ Acceptance of Smart Meters [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Empirische Untersuchung
    • Befragungsergebnis
  • Realisationsgrad
  • Keine Angabe
  • Praxiseinsatz
  • Keine Angabe
  • Funktionsbereich
  • Supportprozesse
    • Technologiemanagement
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Keine Angabe
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Unternehmen
  • Anwendungsbranchen
  • Energie- und Wasserversorgung
  • Standardisierung
  • Keine Angabe

The increasing diffusion of renewable energies which underlie significant daily and seasonal fluctuations increases grid operations’ complexity. For the effective use of renewable energies, innovative information and communication technologies (ICT) and concepts are necessary to efficiently balance power generation and consumption. An ICT-based innovation in this context is the smart metering technology. High-end smart meters, like advanced meter management (AMM) solutions, comprise a broad range of new services which are vital to an ICT-based energy system (eenergy) by enabling the bidirectional transfer of timely and reliable information between components of an energy system. However, to date the acceptance of smart meters has not been investigated. Using a context-specific extension of the Technology Acceptance Model (TAM) of Davis (1989), this study investigates smart meters’ acceptance based on the attitude toward use and the salient beliefs perceived usefulness, perceived ease of use, and subjective control.

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (13. August 2011 - 15:01)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (16. Dezember 2011 - 22:17)

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Die folgenden Organisationen sind am Forschungsergebnis beteiligt.

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