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The Moderating Role of Customer-Technology Contact on Attitude towards Technology-Based Services [de]

Klassifikation
Dimension Wert
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  • Modell
    • Sonstiges Modell
  • Realisationsgrad
  • In Bearbeitung
    • Mit Piloteinsatz in der Praxis
  • Praxiseinsatz
  • Keine Angabe
  • Funktionsbereich
  • Supportprozesse
    • Technologiemanagement
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Keine Angabe
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Unternehmen
  • Keine Angabe
  • Anwendungsbranchen
  • Keine Angabe
  • Standardisierung
  • Keine Standardisierung bzw. Normung

Drawing on literature from service marketing (i.e. customer contact theory), information systems, (unified theory of technology acceptance) and organizational behavior (task complexity theory), this paper proposes a construct that classifies technology-based services according to the level of customer-technology interaction they require, namely the Customer-Technology Contact. The moderating effect of this construct on the relationship between individual characteristics –i.e. technology readiness- and attitude towards technology-based services is examined through an empirical study.

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (2. Mai 2011 - 10:47)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (14. November 2011 - 21:19)

Weitere Informationen


Die folgenden Organisationen sind am Forschungsergebnis beteiligt.

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