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The Economics of Service Level Engineering [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Modell
    • Erklärungsmodell
  • Realisationsgrad
  • In Bearbeitung
    • Ohne Piloteinsatz in der Praxis
  • Praxiseinsatz
  • Keine
  • Funktionsbereich
  • Kernprozesse
    • Kernprozesse der Ebene 1
      • Konzeption und Entwurf des hybriden Leistungsbündels und der hybriden Wertschöpfung
    • Kernprozesse der Ebene 2
      • Vertrieb hybrider Leistungsbündel
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Keine Angabe
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Keine Angabe
  • Anwendungsbranchen
  • Verkehr und Nachrichtenübermittlung
  • Standardisierung
  • Keine Standardisierung bzw. Normung

Today, the management of service quality poses a ma-jor challenge for many service providers and their business ustomers. The authors argue that the trade-off between ser-vice cost and benefit incurred by both parties is not suf-ficiently considered when service quality is stipulated.Up to now, neither in practice nor in academia a commonly accepted engineering approach exists to deter-mine business-relevant performance metrics and associ-ated cost-efficient target values to precisely identify ef-ficient service quality. It can be expected, though, thatsuch a systematically developed and economically well-founded Service Level Engineering approach — basedon the individual economic conditions of customer andprovider — can enhance the value generation in servicesystems formed by both these parties. In this work the authors lay the foundation for the field of Service Level Engi-neering discussing its constitutional concepts and ele-ments. After developing a generic framework for dif-ferent Service Level Engineering scenarios, we analyzeone scenario — the system view — in detail as a quanti-tative optimization problem: In particular, they aim at the derivation of cost-efficient target values given business-relevant performance-metrics.

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (5. Juli 2011 - 12:24)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (22. November 2011 - 23:20)

Weitere Informationen


Die folgenden Organisationen sind am Forschungsergebnis beteiligt.

Die folgenden Publikationen sind für das Forschungsergebnis relevant.