• Deutsch
  • English

Determining Appropriate Modes for Service Trade from Value Chain and Value Co-creation Perspectives [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Empirische Untersuchung
    • Beobachtungsergebnis
  • Realisationsgrad
  • In Bearbeitung
    • Mit Piloteinsatz in der Praxis
  • Praxiseinsatz
  • Keine Angabe
  • Funktionsbereich
  • Koordinationsprozesse
    • Werte- und Kulturmanagement für die hybride Wertschöpfung
    • Kernprozesse
      • Kernprozesse der Ebene 1
        • Ideenfindung für hybride Leistungsbündel
    • Organisationsklasse
    • Keine Angabe
    • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
    • Vornutzung
    • Nutzung
    • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
    • Keine Angabe
    • Anwendungsbranchen
    • Keine Angabe
    • Standardisierung
    • Keine Standardisierung bzw. Normung

    This paper identifies key issues in service trade from value chain and value co-creation perspectives. In particular,  the authors elaborate how to integrate with modes of service trade and suppliers value co-creation strategies for the healthcare sector through two cases from the real world. Their findings suggest that a firm should first deploy the industry value chain it belongs to when it wants to penetrate foreign markets. A firm may then identify the needs of the target customers (including both domestic service providers and receivers) through value co-creation. Finally, by taking into account the features of the industry value chain, a firm can determine the most appropriate mode (and the corresponding routes if necessary) for service trade by following the General  Agreement  on  Trade  in  Services (GATS) framework.

    Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (12. Juni 2011 - 9:14)
    Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (13. November 2011 - 15:45)

    Weitere Informationen


    Die folgenden Publikationen sind für das Forschungsergebnis relevant.