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Coopetition Based Interaction Design for Optimal Customer Attraction [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Methode
    • Sonstige Methode
  • Realisationsgrad
  • In Bearbeitung
    • Mit Piloteinsatz in der Praxis
  • Praxiseinsatz
  • 1
  • Funktionsbereich
  • Kernprozesse
    • Kernprozesse der Ebene 3
      • Erbringung des hybriden Leistungsbündel(bestandteil)s
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Keine Angabe
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Konsumenten
  • Anwendungsbranchen
  • Erbringung von sonstigen öffentlichen und persönlichen Dienstleistungen
  • Standardisierung
  • Keine Standardisierung bzw. Normung

Today  with an emerging experience economy, customers  increasingly  desire  neither  goods  products nor  service  products  but  sensation-filled  experiences (i.e., experience in use) that engage them in a personal and  memorable  way.  Service  providers  appropriately interact  with  customers  during  the  service  delivery, and the inner expectations or experiences will directly be  influenced  in  every  encounter.  However,  service providers are being confronted with difficulties. In this paper, the authors present an interactive design method based on coopetition theories to optimize customer attraction within a cooperative/competitive relationship and gain customer satisfaction/loyalty. This design takes on high competence   service   providers   (HCSPs)   (e.g.   good branding,  large  resources)  to  demonstrate  how  the method  can  assist  HCSPs  to  design  personalized  and flexible interactions in order to enrich their competitiveness. This method manages  customer expectations    and considers customer pleasuring mentality   in   an experienced   service  journey.   The exhibition  application  domain  is  used  to  situate  the method and evaluate the performance.

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (5. Juli 2011 - 10:04)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (14. November 2011 - 1:05)

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