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Barriers to IT-Driven Governmental Transformation [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Modell
    • Geschäftsmodell
  • Realisationsgrad
  • Keine Angabe
  • Praxiseinsatz
  • Keine Angabe
  • Funktionsbereich
  • Supportprozesse
    • Informationsmanagement
    • Technologiemanagement
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Keine Angabe
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Öffentliche Verwaltungen
  • Anwendungsbranchen
  • Öffentliche Verwaltung. Verteidigung. Sozialversicherung
  • Standardisierung
  • Keine Angabe

A number of separate studies have concluded that governmental organizations could greatly improve their efficiency as well as their quality of service by embracing state of the art IT. However, in reality few of the potential benefits are actually leveraged. Even those organizations that have succeeded in establishing online service delivery often fail in transformational aspects such as service orientation and a networked organizational structure. This paper adds to the theoretical body of Transformational Government by a longitudinal study of barriers to IT-driven change in a European Customs organization.

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (13. August 2011 - 14:41)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (16. Dezember 2011 - 19:46)

Weitere Informationen


Die folgenden Organisationen sind am Forschungsergebnis beteiligt.

Die folgenden Publikationen sind für das Forschungsergebnis relevant.